loading...
خبري,علمي,تفريحي,عکس,مدل
بازدید : 920 دوشنبه 03 مرداد 1390 نظرات (0)

عكسهاي كودكان عجيب و ترسناك

http://pic2baran.rozblog.com/

به‌گفته پزشکان فلوجه پرونده‌های بیمارستانی مبنی بر به‌دنیا آمدن انواع بی‌شمار کودکان عقب‌مانده، نقص در مغز، بی‌سر، بدون عضو یا تکه‌ای گوشت بی‌آن‌که نشانی از خصوصیات انسان در آن باشد، هست و زنان فلوجه فکر بارداری را از سر به‌در کرده‌اند.

http://pic2baran.rozblog.com/

 

“الاستقلال ” نوشت:‌ موارد به ثبت رسیده رسمی بی‌شماری وجود دارد که در آنها حتی نام مادر و تاریخ ولادت و جنس کودک و نوع عقب‌ماندگی و تشخیص پزشکی نیز وجود دارد.
* فاجعه‌ای که فکر بارداری را از سر زنان به‌درمی‌کند
پزشکانی که در بیمارستان عمومی شهر فلوجه مشغول به‌کار هستند، تاکید می‌کنند: پرونده‌های بیمارستان بر وجود انواع بی‌شماری عقب‌ماندگی و نقص مانند عقب‌ماندگی در مغز یا به دنیا آمدن کودکانی بی‌سر یا بدون عضو یا به دنیا آمدن تکه‌ای گوشت بی‌آنکه نشانی از خصوصیات انسان در آن باشد، وجود دارد و همین امر زنان فلوجه را بسیار نگران کرده به‌گونه‌ای که بسیاری از آنها فکر بارداری را از سر به‌درکرده‌اند.
* سلاح‌های تحریم‌شده مورد استفاده در فلوجه
اورانیوم از جمله مواد شیمیایی تشعشع‌زا است و با توجه به این‌که اورانیوم رقیق‌شده و اورانیوم طبیعی دارای خصوصیات شیمیایی مشابهی هستند با کمیت‌های متفاوت مواد شیمایی هستند،‌ بنابراین نمی‌توان میان این دو ماده تفاوتی قائل شد.
* تأثیرات اورانیوم بر ریه و کلیه
براساس تحقیقات و پژوهش‌های پزشکی اکثر اعضای بدن انسان نسبت به اورانیوم حساس هستند که از آن جمله باید از کلیه‌ و ریه نام برد، به‌گونه‌ای که اصابت اورانیوم به کلیه‌ها موجب از بین رفتن بافت‌های این عضو حساس و از کار افتادن آنها می‌شود، همچنین تاثیر اورانیوم بر کلیه‌ها به‌صورت عدم امکان تنفس و تنگی نفس بسیار شدید خود را نمایان می‌سازد.
هدیه امریکا به مردم عراق
* ورود اورانیوم به بدن از تماس‌ دست‌ها یا مواد غذایی آلوده
این درحالی است که همین تحیقیات تاکید می‌کند: بخش قابل توجهی از این اورانیوم از طریق تماس دست‌ها با مناطق آلوده یا آلوده شدن مواد غذایی و استفاده از آنها توسط انسان وارد بدن انسان می‌شود و بر این اساس آشکار شده ۲ تا ۵ درصد اورانیوم رقیق‌شده از طریق غذا وارد بدن و توسط روده‌ها جذب بدن می‌شود.
* تأثیرات بلندمدت اورانیوم
همچنین پژوهش‌های دیگر نشان داده‌اند، مواد تشعشع‌زایی که در جنگ خلیج فارس استفاده شد، موجب ایجاد تغییرات بیولوژیک در افراد آلوده شده و نکته مهمی که این تحقیقات به آن اشاره کرده آن را بسیار خطرناک می‌دانند، این است که تاثیرات اورانیوم فوری و آنی آشکار نمی‌شود، بلکه آثار منفی این ماده شیمیایی ده‌ها سال بعد در بدن نمایان می‌شود، به‌گونه‌ای که این آثار بیش از آنکه بر فرد نمایان گردد، در اولاد او آشکار می‌شود و بسیاری از نظامیان آمریکایی شرکت‌کننده در جنگ خلیج فارس سال‌ها بعد اکثراً کودکانی با عقب‌ماندگی‌های ذهنی و مادرزادی به دنیا آورده‌اند.
* انتقال ذرات اورانیوم توسط باد
آشکار است دود ناشی از احتراق اورانیوم رقیق‌شده مساحت‌های گسترده‌ای را دربرمی‌گیرد که به ده‌ها مایل می‌رسد و به این ترتیب خطر بزرگی علیه کسانی که در محدوده یا در میدان جنگ هستند، تشکیل می‌دهد و ذرات اورانیوم رقیق‌شده توسط باد تا مسافت‌های خیلی دور منتقل می‌شود.
* فسفر سفید چیست؟
فسفر سفید ماده شمعی سفید مایل به زرد و شفافی است که هنگام تماس با اکسیژن عمل و آتش و دودی سفیدرنگ تولید می‌کند.
آثار برجای مانده از این بمب‌ها:
- ایجاد سوختگی‌هایی در بدن که به استخوان‌ها می‌رسد و نمونه آن در فلوجه عراق قابل ملاحظه بود.
- فسفر سفید روی خاک یا سطح آب‌ها می‌نشیند و موجب آلودگی‌ منابع آبی می‌شود.
- هریک از بمب‌های‌ فسفر سفید این توانایی را دارد که تمام موجودات در منطقه‌ای به شعاع ۱۲۵ کیلومتر را به هلاکت برساند.
- استنشاق این گاز موجب ذوب شدن ریه‌ها و نای می‌شود.
- دود ناشی از این بمب موجب بروز سوختگی‌های شدید در صورت و چشم و لب‌ها می‌شود.
* عراق و کشتارهای سازمان‌یافته
در سال ۱۹۹۱ آمریکا به عراق حمله کرد و به اعتراف مقامات آمریکایی، ارتش این کشور ۹۴۰ بمب حامل اورانیوم و ۱۴ هزار توپ و حدود ۵۰ هزار موشک و ۸۸ هزار بمب به سوی مناطق مختلف عراق شلیک کرد که قدرت تخریبی این بمب‌ها ۷ برابر بیش از بمب‌های به‌کار رفته در دو شهر ژاپنی هیروشیما و ناکازاکی پس از بمباران توسط بمب اورانیوم و دومی توسط بمب پلوتونیوم بود و با پایان یافتن این جنگ بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن از بقایای بمب‌های اورانیوم رقیق‌شده روی اراضی‌ای که میدان جنگ به‌شمار می‌آمد، در عراق به‌جای ماند.
* یک میلیون کودک قربانی جنگ آمریکا در عراق
در نتیجه استفاده از این سلاح‌های تحریم‌شده بین المللی و بنابر آنچه روزنامه انگلیسی ایندیپندنت یادآوری می‌ کند، قربانیان این سلاح‌ها نیم میلیون کودک عراقی مبتلا به سرطان بودند، همان‌گونه که حدود یک میلیون کودک عراقی نیز به دلیل ابتلا به بیماری‌های ناشی از تشعشعات جان خود را از دست دادند و میزان تولد کودکان عقب‌مانده و مبتلا به نواقص مادرزادی به شکل چشم‌گیری کاهش یافت و انتظار می‌رود این عقب‌ماندگی‌ها و نقص‌ها به شکلی عیان‌تر و فراگیر و بیشتر در نسل‌های بعدی عراقی‌ها رؤیت شود.
* مدیر مرکز تحقیقات اورانیوم واشنگتن: استفاده از اورانیوم به‌معنای قتل‌عام ۳۰ درصد ملت عراق
طی جنگ دوم عراق وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که از اورانیوم رقیق‌شده نیز استفاده خواهد کرد و به همین دلیل دکتر “آصف دراکوویتز ” مدیر مرکز تحقیقات اورانیوم واشنگتن نسبت به عواقب استفاده از سلاح‌های تحریم‌شده بین المللی هشدار داد و گفت: بمباران دوباره عراق به‌واسطه اورانیوم رقیق‌شده به معنای کشتار و قتل‌عام ۳۰ درصد از ملت عراق است “.
* ۱۷۵۰ تن بمب در جنگ آمریکا علیه عراق استفاده شد
در ۲۰ مارس ۲۰۰۳ جنگ علیه عراق آغاز شد و حدود ۱۷۵۰ تن بمب بر این کشور ریخته شد که معادل ۴۰۰ هزار بمب هسته‌ای مشابه آنچه به‌واسطه آن ناکازاکی بمباران شد و ۵٫۵ برابر بمب‌هایی بود که در سال ۱۹۹۱ در جنگ اول خلیج علیه عراق استفاده شد.
* فلوجه بین فسفر سفید و اورانیوم رقیق‌شده
در ۳۱ مارس ۲۰۰۴ فلوجه بمباران شد، اما این‌بار فسفر سفید و اورانیوم رقیق‌شده توأمان به خدمت گرفته شد و بالطبع نتایج آن بروز فاجعه‌ای انسانی بود.
* گواهی و شهادت پزشکان متخصص
- دکتر “عمار وجیه “: در دهه شصت قرن گذشته دارویی به نام “تالیدو مالید ” کشف شد که وقتی در آزمایشگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفت، محققان به این نتیجه دست یافتند که زنان باردار در صورت استفاده از این دارو کودکانی فاقد عضو یا فاقد یک طرف بدن به دنیا خواهند آورد که در زمان خود ضجه‌ای در جهان ایجاد کرد و شرکت تولیدکننده این دارو وادار به پرداخت غرامت شد، اما امروز ملاحظه می‌کنیم که عراق به آزمایشگاه تجربه آثار این‌گونه دارو تبدیل شده و مشاهده می کنیم در این کشور هرروز کودکانی به دنیا می‌آیند که بر اثر در معرض تشعشعات بودن مادران در نتیجه استفاده از سلاح‌های نامتعارف و تحریم‌شده بین المللی مبتلا به نواقص و عقب‌ماندگی‌های مادرزادی هستند.
* مهمترین عقب‌ماندگی‌های موجود میان کودکان عراق
وی تاکید می‌کند،‌ ۲ نوع از این عقب‌ماندگی‌ها و نواقص بیش از موارد دیگر در کودکان عراقی قابل ملاحظه است که عبارتند از:
۱- بیماری قلبی تی‌.او.اف. که بر اثر آن خون تصفیه‌شده در قلب با خون تصفیه‌نشده آمیخته می‌شود و کودکان مبتلا به این نقص مبتلا به کبودی پوست و تنگی نفس شدید و عدم کارآیی قلب در انجام وظیفه خود می‌شوند که مرگ کودک در سن ۴ تا ۵ سالگی را به دنبال دارد و مهمترین دلیل ابتلا به این نقص در معرض تشعشعات خطرناک قرار گرفتن است.
۲- تولد کودکان بی‌سر، اعضای بدن این کودکان هنگام قرار داشتن در رحم مادر رشد نکرده و این نوع از کودکان اکثراً به شکل توده‌ای گوشتی و مرده به دنیا می‌آیند که بر اثر استنشاق سموم موجود در هوا مبتلا به این نوع عارضه می‌شوند.
* ابتلای هزار نظامی آمریکایی به مواد تشعشع‌زا در عراق
- در سپتامبر ۲۰۰۳ روزنامه واشنگتن پست در مقاله‌ای نوشت که بیش از ۶ هزار نظامی آمریکایی به دلیل ابتلا به بیماری‌های مختلف و میان ترس از تماس با مواد تشعشع‌زا از عراق به آمریکا عودت داده شدند و این بیم‌ و هراس‌ها زمانی تشدید شد که “اسکات پیترسن ” نویسنده روزنامه “کریستین مونیتور ” نوشت که بغداد به شدت آلوده به مواد تشعشع‌زا است. وی تاکید کرده بود که به همراه یک گروه تحقیقاتی شب اشغال بغداد در نزدیکی منطقه‌ای بوده که به‌واسطه بمب‌های اورانیوم رقیق‌شده بمباران شد و نظامیان آمریکایی آنها را از ورود به آن منطقه به دلیل کثرت اجساد و آلوده بودن منطقه به اورانیوم برحذر داشته بودند و پیترسن تاکید می‌کند هنگام نزدیک شدن به آن منطقه دستگاه سنجش آلودگی مواد تشعشع‌زا به بالاترین درجه و به خط قرمز که معنای خطر است، رسیده بود.
* سلامت عراقی‌ها به‌دلیل استفاده از اورانیوم رقیق‌شده در خطر است
- “کلاوس تویور ” رئیس برنامه حفاظت از محیط زیست سازمان ملل متحد در اظهاراتی تاکید کرد: سلامت ملت عراق در نتیجه استفاده از بمب‌های حاوی اورانیوم رقیق‌شده به شدت در خطر است و این بمب‌ها موجب آلودگی محیط زیست از جمله زمین‌های کشاورزی می‌شود که در نتیجه بر فرد تاثیر گذاشته و موجب به دنیا آمدن کودکان عقب‌مانده و ناقص در این کشور خواهد شد.
* مشاهده اورانیوم در ادرار ۵۱۴ نظامی آمریکایی
- دکتر “داگ راکز ” کارشناس وزارت دفاع آمریکا که در پس جنگ ۲۰۰۳ به دلیل دریافت ۱۰۰ شکایت از نظامیان آمریکایی حاضر در عراق وادار به استعفا شد. این نظامیان در شکایت‌های خود گفته بودند، پس از انجام آزمایش در ادرار ۱۰۰۰ نظامی آمریکایی آشکار شد که در ادرار ۵۱۴ نظامی ماده اورانیوم مشاهده شده است.
* ۲۵درصد کودکان فلوجه عقب‌مانده به دنیا می‌آیند
- گزارش منتشره در بی.بی.سی. بر افزایش میانگین تولد کودکان عقب‌مانده و دارای نواقص مادرزادی خطرناک و ناشناخته در فلوجه اشاره می کند. این گزارش تاکید می‌کند ۲۵ درصد کودکانی که اخیراً در فلوجه به دنیا می‌آیند، عقب‌مانده و دارای نقص مادرزادی ناشناخته و نادر هستند.
* از هر ۱۰۰۰ کودک ۹۵ کودک مبتلا به نواقص مادرزادی
- یک گزارش اروپایی تاکید کرد که سال ۲۰۱۰ شاهد افزایش تولد قابل توجه کودکان عقب‌مانده در فلوجه است، به‌گونه‌ای که از ۱۰۰۰ کودکی که در فلوجه به دنیا می‌آیند، ۹۵ کودک مبتلا به نواقص نادر مادرزادی قلب هستند که ۱۳ برابر بیشتر از میانگین‌های موجود در اروپاست.
* به‌دنیا آمدن روزانه ده‌ها کودک عقب‌مانده در فلوجه
- دکتر “جمیل صدقی ” که در بیمارستان فلوجه کار می‌کند، در اظهاراتی تاکید کرد که از سال ۲۰۰۹ تا پایان مارس ۲۰۱۰ بیمارستان فلوجه روزانه شاهد به دنیا آمدن ده‌ها کودک مبتلا به عقب‌ماندگی‌هایی از قبیل .small ASD، VSD، large VSD، Tof TPDA ، T.O.F است.
* اجسادی سوخته که فقط تکه استخوان‌هایی از آنها برجای مانده بود
- شبکه تلویزیونی ایتالیایی “رای ” در برنامه‌ای اعلام کرد که نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق از فسفر سفید که سلاحی تحریم‌شده است، علیه غیرنظامیان عراق و به‌ویژه در فلوجه استفاده کرد، سپس صحنه‌هایی از فیلمی مستند را پخش کرد که در سال ۲۰۰۴ ضبط شده بود و در آن اجساد مردان و زنان و کودکانی را نشان می‌داد که بدن‌های آنها بر اثر اصابت بمب‌های فسفری سوخته و از آنها فقط مشتی استخوان برجای مانده بود.
* زنان فلوجه سخن می‌گویند
- یکی از بیوه‌زنان فلوجه می‌گوید: طی بمباران وحشیانه آمریکایی‌ها به منطقه مسکونی‌مان در فلوجه همسرم با ۴ فرزندم کشته شدند. در آن زمان من در ماه‌های اول بارداری خود بودم تا این‌که زمان وضع حملم فرارسید، به بیمارستان منتقل شدم در آنجا به من اطلاع دادند، توان وضع حمل طبیعی را ندارم و باید سزارین کنم، ترس تمام وجودم را فرا گرفته بود؛ به اتاق عمل رفتم و وقتی از آنجا بیرون آمدم و سراغ بچه‌ام را گرفتم،‌ دکترها به من گفتند، فرزندت به دلیل مبتلا بودن به نواقص شدید از جمله عقب‌ماندگی مغزی و نداشتن اعضایی در بدن پس از ولادت فوت کرد، وقتی علت این امر را پرسیدم به من گفتند که دلیل آن سلاح‌های به‌کار رفته در جنگ و تاثیرات ناشی از این سلاح‌ها بوده است.
این داستان و مشابه آن داستان صدها و بلکه هزاران زن عراقی در سراسر شهرها و استان‌های عراق از جمله فلوجه است.
* نگاهی به آمارهای موجود
تنها از بررسی پرونده‌های موجود در بیمارستان فلوجه از ۱/۱/۲۰۱۰ تا ۱/۵/۲۰۱۰ آمار و ارقام زیر به‌دست آمد:
- نواقص قلبی و قفسه سینه یا TOFQ24 دویست مورد.
- نواقص در پاها یا Q66 پنجاه مورد.
- نواقص مغزی یا Q00 شصت مورد.
- ورم مغزی مادرزادی یا Q07 ده مورد.
- التهاب مغز به همراه نداشتن پا یا Q74 ده مورد.
- مننژیوم مادرزادی یا Q01 بیست مورد.
- عقب‌ماندگی‌های مغزی به دلایل نامعلوم یا Q04 یازده مورد.
- اختفای کامل سر یا همان کودکان بی‌سر یا Q00 ده مورد.
* تنها یک‌سوم موارد ثبت می‌شوند
این درحالی است که یکی از پزشکان متخصص بیمارستان فلوجه تاکید کرد: این آمار و ارقام تنها بیانگر یک‌سوم حقایق هستند و بسیاری از موارد ثبت نمی‌شوند یا این‌که در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خصوصی به دنیا می‌آیند و خانواده‌ها پس از اطلاع از به دنیا آمدن چنین کودکانی و مرگ آنها سریع و به‌دور از انظار دیگران آنها را به خاک می‌سپارند.
به همین دلیل تنها سؤالی که بی‌پاسخ به‌جای می‌ماند این است که چه‌کسی یا نهاد و ارگانی حق این کودکان بی‌گناه و مادران آنها را خواهد گرفت.

“الاستقلال ” نوشت:‌ موارد به ثبت رسیده رسمی بی‌شماری وجود دارد که در آنها حتی نام مادر و تاریخ ولادت و جنس کودک و نوع عقب‌ماندگی و تشخیص پزشکی نیز وجود دارد.

 

* فاجعه‌ای که فکر بارداری را از سر زنان به‌درمی‌کند

http://pic2baran.rozblog.com/

پزشکانی که در بیمارستان عمومی شهر فلوجه مشغول به‌کار هستند، تاکید می‌کنند: پرونده‌های بیمارستان بر وجود انواع بی‌شماری عقب‌ماندگی و نقص مانند عقب‌ماندگی در مغز یا به دنیا آمدن کودکانی بی‌سر یا بدون عضو یا به دنیا آمدن تکه‌ای گوشت بی‌آنکه نشانی از خصوصیات انسان در آن باشد، وجود دارد و همین امر زنان فلوجه را بسیار نگران کرده به‌گونه‌ای که بسیاری از آنها فکر بارداری را از سر به‌درکرده‌اند.

 

* سلاح‌های تحریم‌شده مورد استفاده در فلوجه

 

اورانیوم از جمله مواد شیمیایی تشعشع‌زا است و با توجه به این‌که اورانیوم رقیق‌شده و اورانیوم طبیعی دارای خصوصیات شیمیایی مشابهی هستند با کمیت‌های متفاوت مواد شیمایی هستند،‌ بنابراین نمی‌توان میان این دو ماده تفاوتی قائل شد.

 

* تأثیرات اورانیوم بر ریه و کلیه

 

براساس تحقیقات و پژوهش‌های پزشکی اکثر اعضای بدن انسان نسبت به اورانیوم حساس هستند که از آن جمله باید از کلیه‌ و ریه نام برد، به‌گونه‌ای که اصابت اورانیوم به کلیه‌ها موجب از بین رفتن بافت‌های این عضو حساس و از کار افتادن آنها می‌شود، همچنین تاثیر اورانیوم بر کلیه‌ها به‌صورت عدم امکان تنفس و تنگی نفس بسیار شدید خود را نمایان می‌سازد.

 

 

هدیه امریکا به مردم عراق

 

* ورود اورانیوم به بدن از تماس‌ دست‌ها یا مواد غذایی آلوده

این درحالی است که همین تحیقیات تاکید می‌کند: بخش قابل توجهی از این اورانیوم از طریق تماس دست‌ها با مناطق آلوده یا آلوده شدن مواد غذایی و استفاده از آنها توسط انسان وارد بدن انسان می‌شود و بر این اساس آشکار شده ۲ تا ۵ درصد اورانیوم رقیق‌شده از طریق غذا وارد بدن و توسط روده‌ها جذب بدن می‌شود.

 

* تأثیرات بلندمدت اورانیوم

http://pic2baran.rozblog.com/

همچنین پژوهش‌های دیگر نشان داده‌اند، مواد تشعشع‌زایی که در جنگ خلیج فارس استفاده شد، موجب ایجاد تغییرات بیولوژیک در افراد آلوده شده و نکته مهمی که این تحقیقات به آن اشاره کرده آن را بسیار خطرناک می‌دانند، این است که تاثیرات اورانیوم فوری و آنی آشکار نمی‌شود، بلکه آثار منفی این ماده شیمیایی ده‌ها سال بعد در بدن نمایان می‌شود، به‌گونه‌ای که این آثار بیش از آنکه بر فرد نمایان گردد، در اولاد او آشکار می‌شود و بسیاری از نظامیان آمریکایی شرکت‌کننده در جنگ خلیج فارس سال‌ها بعد اکثراً کودکانی با عقب‌ماندگی‌های ذهنی و مادرزادی به دنیا آورده‌اند.

 

* انتقال ذرات اورانیوم توسط باد

 

آشکار است دود ناشی از احتراق اورانیوم رقیق‌شده مساحت‌های گسترده‌ای را دربرمی‌گیرد که به ده‌ها مایل می‌رسد و به این ترتیب خطر بزرگی علیه کسانی که در محدوده یا در میدان جنگ هستند، تشکیل می‌دهد و ذرات اورانیوم رقیق‌شده توسط باد تا مسافت‌های خیلی دور منتقل می‌شود.

 

* فسفر سفید چیست؟

 

فسفر سفید ماده شمعی سفید مایل به زرد و شفافی است که هنگام تماس با اکسیژن عمل و آتش و دودی سفیدرنگ تولید می‌کند.

 

آثار برجای مانده از این بمب‌ها:

- ایجاد سوختگی‌هایی در بدن که به استخوان‌ها می‌رسد و نمونه آن در فلوجه عراق قابل ملاحظه بود.

- فسفر سفید روی خاک یا سطح آب‌ها می‌نشیند و موجب آلودگی‌ منابع آبی می‌شود.

- هریک از بمب‌های‌ فسفر سفید این توانایی را دارد که تمام موجودات در منطقه‌ای به شعاع ۱۲۵ کیلومتر را به هلاکت برساند.

- استنشاق این گاز موجب ذوب شدن ریه‌ها و نای می‌شود.

- دود ناشی از این بمب موجب بروز سوختگی‌های شدید در صورت و چشم و لب‌ها می‌شود.

 

* عراق و کشتارهای سازمان‌یافته

 

در سال ۱۹۹۱ آمریکا به عراق حمله کرد و به اعتراف مقامات آمریکایی، ارتش این کشور ۹۴۰ بمب حامل اورانیوم و ۱۴ هزار توپ و حدود ۵۰ هزار موشک و ۸۸ هزار بمب به سوی مناطق مختلف عراق شلیک کرد که قدرت تخریبی این بمب‌ها ۷ برابر بیش از بمب‌های به‌کار رفته در دو شهر ژاپنی هیروشیما و ناکازاکی پس از بمباران توسط بمب اورانیوم و دومی توسط بمب پلوتونیوم بود و با پایان یافتن این جنگ بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن از بقایای بمب‌های اورانیوم رقیق‌شده روی اراضی‌ای که میدان جنگ به‌شمار می‌آمد، در عراق به‌جای ماند.

 

* یک میلیون کودک قربانی جنگ آمریکا در عراق

 

در نتیجه استفاده از این سلاح‌های تحریم‌شده بین المللی و بنابر آنچه روزنامه انگلیسی ایندیپندنت یادآوری می‌ کند، قربانیان این سلاح‌ها نیم میلیون کودک عراقی مبتلا به سرطان بودند، همان‌گونه که حدود یک میلیون کودک عراقی نیز به دلیل ابتلا به بیماری‌های ناشی از تشعشعات جان خود را از دست دادند و میزان تولد کودکان عقب‌مانده و مبتلا به نواقص مادرزادی به شکل چشم‌گیری کاهش یافت و انتظار می‌رود این عقب‌ماندگی‌ها و نقص‌ها به شکلی عیان‌تر و فراگیر و بیشتر در نسل‌های بعدی عراقی‌ها رؤیت شود.

 

* مدیر مرکز تحقیقات اورانیوم واشنگتن: استفاده از اورانیوم به‌معنای قتل‌عام ۳۰ درصد ملت عراق

 

طی جنگ دوم عراق وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که از اورانیوم رقیق‌شده نیز استفاده خواهد کرد و به همین دلیل دکتر “آصف دراکوویتز ” مدیر مرکز تحقیقات اورانیوم واشنگتن نسبت به عواقب استفاده از سلاح‌های تحریم‌شده بین المللی هشدار داد و گفت: بمباران دوباره عراق به‌واسطه اورانیوم رقیق‌شده به معنای کشتار و قتل‌عام ۳۰ درصد از ملت عراق است “.

 

* ۱۷۵۰ تن بمب در جنگ آمریکا علیه عراق استفاده شد

 

در ۲۰ مارس ۲۰۰۳ جنگ علیه عراق آغاز شد و حدود ۱۷۵۰ تن بمب بر این کشور ریخته شد که معادل ۴۰۰ هزار بمب هسته‌ای مشابه آنچه به‌واسطه آن ناکازاکی بمباران شد و ۵٫۵ برابر بمب‌هایی بود که در سال ۱۹۹۱ در جنگ اول خلیج علیه عراق استفاده شد.

 

* فلوجه بین فسفر سفید و اورانیوم رقیق‌شده

 

در ۳۱ مارس ۲۰۰۴ فلوجه بمباران شد، اما این‌بار فسفر سفید و اورانیوم رقیق‌شده توأمان به خدمت گرفته شد و بالطبع نتایج آن بروز فاجعه‌ای انسانی بود.

 

* گواهی و شهادت پزشکان متخصص

 

- دکتر “عمار وجیه “: در دهه شصت قرن گذشته دارویی به نام “تالیدو مالید ” کشف شد که وقتی در آزمایشگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفت، محققان به این نتیجه دست یافتند که زنان باردار در صورت استفاده از این دارو کودکانی فاقد عضو یا فاقد یک طرف بدن به دنیا خواهند آورد که در زمان خود ضجه‌ای در جهان ایجاد کرد و شرکت تولیدکننده این دارو وادار به پرداخت غرامت شد، اما امروز ملاحظه می‌کنیم که عراق به آزمایشگاه تجربه آثار این‌گونه دارو تبدیل شده و مشاهده می کنیم در این کشور هرروز کودکانی به دنیا می‌آیند که بر اثر در معرض تشعشعات بودن مادران در نتیجه استفاده از سلاح‌های نامتعارف و تحریم‌شده بین المللی مبتلا به نواقص و عقب‌ماندگی‌های مادرزادی هستند.

 

* مهمترین عقب‌ماندگی‌های موجود میان کودکان عراق

 

وی تاکید می‌کند،‌ ۲ نوع از این عقب‌ماندگی‌ها و نواقص بیش از موارد دیگر در کودکان عراقی قابل ملاحظه است که عبارتند از:

 

۱- بیماری قلبی تی‌.او.اف. که بر اثر آن خون تصفیه‌شده در قلب با خون تصفیه‌نشده آمیخته می‌شود و کودکان مبتلا به این نقص مبتلا به کبودی پوست و تنگی نفس شدید و عدم کارآیی قلب در انجام وظیفه خود می‌شوند که مرگ کودک در سن ۴ تا ۵ سالگی را به دنبال دارد و مهمترین دلیل ابتلا به این نقص در معرض تشعشعات خطرناک قرار گرفتن است.

۲- تولد کودکان بی‌سر، اعضای بدن این کودکان هنگام قرار داشتن در رحم مادر رشد نکرده و این نوع از کودکان اکثراً به شکل توده‌ای گوشتی و مرده به دنیا می‌آیند که بر اثر استنشاق سموم موجود در هوا مبتلا به این نوع عارضه می‌شوند.

 

* ابتلای هزار نظامی آمریکایی به مواد تشعشع‌زا در عراق

 

- در سپتامبر ۲۰۰۳ روزنامه واشنگتن پست در مقاله‌ای نوشت که بیش از ۶ هزار نظامی آمریکایی به دلیل ابتلا به بیماری‌های مختلف و میان ترس از تماس با مواد تشعشع‌زا از عراق به آمریکا عودت داده شدند و این بیم‌ و هراس‌ها زمانی تشدید شد که “اسکات پیترسن ” نویسنده روزنامه “کریستین مونیتور ” نوشت که بغداد به شدت آلوده به مواد تشعشع‌زا است. وی تاکید کرده بود که به همراه یک گروه تحقیقاتی شب اشغال بغداد در نزدیکی منطقه‌ای بوده که به‌واسطه بمب‌های اورانیوم رقیق‌شده بمباران شد و نظامیان آمریکایی آنها را از ورود به آن منطقه به دلیل کثرت اجساد و آلوده بودن منطقه به اورانیوم برحذر داشته بودند و پیترسن تاکید می‌کند هنگام نزدیک شدن به آن منطقه دستگاه سنجش آلودگی مواد تشعشع‌زا به بالاترین درجه و به خط قرمز که معنای خطر است، رسیده بود.

 

* سلامت عراقی‌ها به‌دلیل استفاده از اورانیوم رقیق‌شده در خطر است

 

- “کلاوس تویور ” رئیس برنامه حفاظت از محیط زیست سازمان ملل متحد در اظهاراتی تاکید کرد: سلامت ملت عراق در نتیجه استفاده از بمب‌های حاوی اورانیوم رقیق‌شده به شدت در خطر است و این بمب‌ها موجب آلودگی محیط زیست از جمله زمین‌های کشاورزی می‌شود که در نتیجه بر فرد تاثیر گذاشته و موجب به دنیا آمدن کودکان عقب‌مانده و ناقص در این کشور خواهد شد.

 

* مشاهده اورانیوم در ادرار ۵۱۴ نظامی آمریکایی

 

- دکتر “داگ راکز ” کارشناس وزارت دفاع آمریکا که در پس جنگ ۲۰۰۳ به دلیل دریافت ۱۰۰ شکایت از نظامیان آمریکایی حاضر در عراق وادار به استعفا شد. این نظامیان در شکایت‌های خود گفته بودند، پس از انجام آزمایش در ادرار ۱۰۰۰ نظامی آمریکایی آشکار شد که در ادرار ۵۱۴ نظامی ماده اورانیوم مشاهده شده است.

 

* ۲۵درصد کودکان فلوجه عقب‌مانده به دنیا می‌آیند

 

- گزارش منتشره در بی.بی.سی. بر افزایش میانگین تولد کودکان عقب‌مانده و دارای نواقص مادرزادی خطرناک و ناشناخته در فلوجه اشاره می کند. این گزارش تاکید می‌کند ۲۵ درصد کودکانی که اخیراً در فلوجه به دنیا می‌آیند، عقب‌مانده و دارای نقص مادرزادی ناشناخته و نادر هستند.

 

* از هر ۱۰۰۰ کودک ۹۵ کودک مبتلا به نواقص مادرزادی

 

- یک گزارش اروپایی تاکید کرد که سال ۲۰۱۰ شاهد افزایش تولد قابل توجه کودکان عقب‌مانده در فلوجه است، به‌گونه‌ای که از ۱۰۰۰ کودکی که در فلوجه به دنیا می‌آیند، ۹۵ کودک مبتلا به نواقص نادر مادرزادی قلب هستند که ۱۳ برابر بیشتر از میانگین‌های موجود در اروپاست.

 

* به‌دنیا آمدن روزانه ده‌ها کودک عقب‌مانده در فلوجه

 

- دکتر “جمیل صدقی ” که در بیمارستان فلوجه کار می‌کند، در اظهاراتی تاکید کرد که از سال ۲۰۰۹ تا پایان مارس ۲۰۱۰ بیمارستان فلوجه روزانه شاهد به دنیا آمدن ده‌ها کودک مبتلا به عقب‌ماندگی‌هایی از قبیل .small ASD، VSD، large VSD، Tof TPDA ، T.O.F است.

 

* اجسادی سوخته که فقط تکه استخوان‌هایی از آنها برجای مانده بود

 

- شبکه تلویزیونی ایتالیایی “رای ” در برنامه‌ای اعلام کرد که نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق از فسفر سفید که سلاحی تحریم‌شده است، علیه غیرنظامیان عراق و به‌ویژه در فلوجه استفاده کرد، سپس صحنه‌هایی از فیلمی مستند را پخش کرد که در سال ۲۰۰۴ ضبط شده بود و در آن اجساد مردان و زنان و کودکانی را نشان می‌داد که بدن‌های آنها بر اثر اصابت بمب‌های فسفری سوخته و از آنها فقط مشتی استخوان برجای مانده بود.

 

* زنان فلوجه سخن می‌گویند

 

- یکی از بیوه‌زنان فلوجه می‌گوید: طی بمباران وحشیانه آمریکایی‌ها به منطقه مسکونی‌مان در فلوجه همسرم با ۴ فرزندم کشته شدند. در آن زمان من در ماه‌های اول بارداری خود بودم تا این‌که زمان وضع حملم فرارسید، به بیمارستان منتقل شدم در آنجا به من اطلاع دادند، توان وضع حمل طبیعی را ندارم و باید سزارین کنم، ترس تمام وجودم را فرا گرفته بود؛ به اتاق عمل رفتم و وقتی از آنجا بیرون آمدم و سراغ بچه‌ام را گرفتم،‌ دکترها به من گفتند، فرزندت به دلیل مبتلا بودن به نواقص شدید از جمله عقب‌ماندگی مغزی و نداشتن اعضایی در بدن پس از ولادت فوت کرد، وقتی علت این امر را پرسیدم به من گفتند که دلیل آن سلاح‌های به‌کار رفته در جنگ و تاثیرات ناشی از این سلاح‌ها بوده است.

 

این داستان و مشابه آن داستان صدها و بلکه هزاران زن عراقی در سراسر شهرها و استان‌های عراق از جمله فلوجه است.

 

* نگاهی به آمارهای موجود

 

تنها از بررسی پرونده‌های موجود در بیمارستان فلوجه از ۱/۱/۲۰۱۰ تا ۱/۵/۲۰۱۰ آمار و ارقام زیر به‌دست آمد:

 

- نواقص قلبی و قفسه سینه یا TOFQ24 دویست مورد.

- نواقص در پاها یا Q66 پنجاه مورد.

- نواقص مغزی یا Q00 شصت مورد.

- ورم مغزی مادرزادی یا Q07 ده مورد.

- التهاب مغز به همراه نداشتن پا یا Q74 ده مورد.

- مننژیوم مادرزادی یا Q01 بیست مورد.

- عقب‌ماندگی‌های مغزی به دلایل نامعلوم یا Q04 یازده مورد.

- اختفای کامل سر یا همان کودکان بی‌سر یا Q00 ده مورد.

 

* تنها یک‌سوم موارد ثبت می‌شوند

 

این درحالی است که یکی از پزشکان متخصص بیمارستان فلوجه تاکید کرد: این آمار و ارقام تنها بیانگر یک‌سوم حقایق هستند و بسیاری از موارد ثبت نمی‌شوند یا این‌که در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خصوصی به دنیا می‌آیند و خانواده‌ها پس از اطلاع از به دنیا آمدن چنین کودکانی و مرگ آنها سریع و به‌دور از انظار دیگران آنها را به خاک می‌سپارند.

 

به همین دلیل تنها سؤالی که بی‌پاسخ به‌جای می‌ماند این است که چه‌کسی یا نهاد و ارگانی حق این کودکان بی‌گناه و مادران آنها را خواهد گرفت.

حفا نيوز

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1045
  • کل نظرات : 104
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 50
  • آی پی امروز : 106
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 536
  • باردید دیروز : 268
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 1,818
  • بازدید ماه : 3,723
  • بازدید سال : 47,407
  • بازدید کلی : 1,679,162
  • کدهای اختصاصی